03 Ux

Dette tema gav mig en grundlæggende forståelse for samspillet mellem brugere og brugergrænseflader, samt hvilke teorier, værktøjer og metoder der kan anvendes til research, design og test i digital produktudvikling. Forståelsen for dette samspil er vigtig, da designvalg og produktudvikling bør baseres på konkrete indsigter om reelle brugere frem for diffuse mavefornemmelser og umiddelbare antagelser.

Formålet med temaet var at opnå erfaring med udvalgte UX/UI-metoder samt at lære, hvordan man præsenterer sin proces inden for design og udvikling af produkt eller løsning. Derudover skulle jeg lære at formidle research- og testresultater til interessenter på en klar og professionel måde.

HydroRip

madnoerderne https://jode.dk/kea/03_ux/HydroRip/

Websitet skulle laves ud fra et selvvalgt emne, som blev fundet igennem en idégenereringsprocess ved brug af FigJam. I dette tilfælde valgte jeg emnet; salg af svømmeudstyr. Efter emnevalget brugte jeg flere metoder såsom; moodboard, userstory, cazy 8s og solution sketch, til at definere nærmere hvordan designet og brugerrejsen skulle være.

Derudover lærte jeg at lave et styletile, LoFi/HiFi wireframes, layoutdiagrammer og klik-bar prototype i Figma, samt forskellige brugertest og lighthouse-test. Jeg lavede også et logo og favicon til sitet.